Etter trening smoothie

Smoothie er noe av det beste jeg vet etter trening. Det går fort å lage, gir deg masse energi og smaker skikkelig godt. Hva mer kan vi be om? 

Jeg tenkte jeg kunne gi dere litt tips på hva jeg pleier å ha oppi blenderen min, for å lage smoothien etter trening ekstra næringsfull.

 

♥ Noen blader med Spinat: Spinat er en god kilde til både vitamin K, A og C, samt folat, kalsium, jern og en rekke antioksidanter. Kjempe mange ting som kroppen vår jubler av å få i seg. Både hjerte, muskler, synet og skjellettet blir veldig glad for å få i seg disse grønne bladene. 

♥ En håndfull med Havregryn: Havregryn gir en god metthetsfølelse, og er i tillegg bra for fordøyelsen. Av havregryn får man både fiber, proteiner, jern, sink og magnesium.

♥ En liten dasj med Linfrø: Ved å knuse linfrøene i blenderen, får man utnytte seg av alle næringsstoffene i disse deilige frøene. Her får man både i seg kostfiber (som er bra for fordøyelsen vet dere..) og omega 3- fettsyrer. 

En banan: Banan inneholder mye karbohydrater i forhold til annen frukt, noe som er helt supert etter treningen! Banan inneholder også en del fiber og kalium. 

 

I min smoothie pleier jeg å ha i disse deilige godsakene som litt ekstra næring etter treningen, og så har jeg i litt frosne bær/frukt, juice og kesam. Helt perfekt!

I smoothien under her har jeg i mango og fryst banan som jeg kjøpte i en slik “smoothiepakke” på butikken og appelsinjuice i tillegg til alt dette andre. 

 

– Thale Sunniva 

2 kommentarer

Siste innlegg