Mexico 2015

Video fra Mexico

♥ Mexico ♥

Jippi, her er filmen fra Mexico! Jeg hadde 1,5 time med filmmateriale da jeg startet, og nå har jeg klart å kutte det ned til fem minutter. Litt av en jobb skal jeg love dere... Vi hadde en helt fantastisk uke i Mexico før vi dro til Cuba, og det tror jeg også videoen gjenspeiler. Som vanlig er det selvfølgelig masse video under vann, men så tilbrakte vi jo også mesteparten av tiden i vann. Så da blir det sånn. Håper dere får et innblikk av hvor vakkert Mexico er, og her får dere jo virkelig se at havet faktisk var SÅ blått, som det jeg har vist på bilder tidligere.

Hit må jeg faktisk tilbake, for dagene i Cancun var virkelig helt fantastisk. Paradis!

Lengter etter sommerværet

♥ Mexico 2015  ♥

Jeg kjenner at jeg i dag veldig gjerne skulle sittet på en strand i Mexico og sett på det bassengblå havet, mens jeg sippet på en iskald Margerita. Flere som er enig? Det har vært litt blåmandag i dag, må jeg ærlig innrømme. Det ble sent på lørdagskvelden, og i går var jeg tilbake sent i Bergen. Dessuten regner det katter  ute, og jeg har jobbet overtid i praksis (igjen). Da blir man litt ekstra sliten, og ja, lengter til en strand i Mexico. Nå tror jeg faktisk at jeg har vist dere alle bildene fra Mexico turen. Tenkte jeg etterhvert må se litt på videoene som ble tatt underveis, og kanskje mikse sammen en snutt? Hvis det hadde vært interessant? Nå får jeg sette i gang med ukas første treningsøkt her, og så blir deilig avslapping resten av kvelden.

Bits & Bobs from Mexico

DCIM\999GOPRO

Her sitter jeg oppi snøen på fjellet, og selv om det er veldig fint, lengter man gjerne litt ekstra etter varmen. Over er et lite bildedryss med diverse bilder fra Mexico. Savner de varme, avslappende dagene. Heldigvis er det ikke lenge til sommeren!

Håper dere har en koselig påske, og nyter snø og påskesol!

Speedbåt i Mexico

Måtte bare lengte tilbake med litt bilder fra Mexico denne onsdagen. Savner litt sol og varme altså ♥ Men vi går mot vår i Norge, og ingenting er bedre enn det faktisk! Håper vi får noen skikkelig fine påskedager. Bildene over er fra da vi dro på en dagstur over til Isla Mujeres fra Cancun. Jeg tror båtturen tok rundt 20 minutter, og det var så utrolig fint  ♥ Midt ut på havet var det en helt bassengblå farge (som dere ser over), HELT utrolig vakkert! Jeg har aldri opplevd noe lignende før. Mexico må oppleves! På vei tilbake til fastlandet med båten var det en mann som satte seg helt fremme og spilte på gitaren sin og sang "Bailando", og jeg sier bare: FOR en stemning! Det kan ikke beskrives en gang... Jeg er så glad for at jeg har fått alle disse fine minnene! Er det ikke rart at det er de der små tingene man opplever på ferie som fester seg mest i minneboksen? Og som kan gi deg den samme gode følelsen og stemningen tilbake hvis du eks. hører en sang, ser et bilde eller lignende? Jeg tror jeg må ut å reise igjen snart jeg...

Hvordan er onsdagen deres? Her har Bjørnar nettopp kjørt nedover mot Sandnes igjen, og alt føles plutselig litt stille. Heldigvis bare en uke til vi sees igjen. Jeg skal bruke resten av kvelden til å redigere bilder fra både akvariet på søndag og fjelltur i går, så blir det noen bildedryss på bloggen senere i løpet av uken.

Dreaming back to Mexico

DCIM\999GOPRO

Mens regnet pisker på ruten utenfor, drømmer jeg meg tilbake til Mexico. Over er bildene fra et besøk i Tulum. Her så vi noen gamle Maya ruiner som dere ser på bildene over. Det var skikkelig stilig! Eneste ulempen var at det var SÅ varmt den dagen, og jeg lette desperat etter skyggene overalt hvor vi gikk. Trodde aldri den gang at jeg ville si jeg savnet varmen, for det å være varm er jo så ubehagelig! MEN jeg savner varmen altså ♥ Vi dro jo dessuten og snorklet etterpå, så vi fikk jo kjølt oss ned, men jeg klarte faktisk å bli sjøsyk av å snorkle husker jeg. Haha, uff. Dessuten fikk jeg typ 40 myggstikk på vei tilbake til bussen vi skulle ta, og sånn 20 av dem var i ansiktet, så kanskje ikke den beste dagen vi hadde i Mexico, men likevel fint å se tilbake på. Gleder meg til sommeren jeg ♥

Mexico 2015: Xel-Ha

Fant ut at jeg fremdeles har litt bilder fra Mexico å dele med dere (samt MANGE bilder fra Cuba...) Bildene over her er fra dagen meg og Preben hadde i parken Xel-Ha. Turtelduene var ute og dykket, og ettersom at verken meg eller Preben har dykkerlappen, måtte vi finne på noe annet. Dermed falt valget på parken Xel-Ha, der vi betalte en relativt stiv pris for ganske lite. Så det var litt synd. Alt skulle liksom være inkludert, men da vi kom i parken var det mye som kostet ekstra. Vi var selvfølgelig litt sure for dette, men som dere ser koste vi oss likevel med snorkling, bading, sykling og annet morro.

Turtel farm

En av dagene i Mexico tok vi turen over til "Kvinne øya", isla mujeres. Der leide vi oss en golfbil og kjørte til et skilpadde oppdrett som de hadde der. Veldig mange søte skilpadder i alle slags mulige størrelser. Fra små baby skilpadder, til noen som var helt enorme! Vi synes likvel ganske synd på skilpaddene, for det virket ikke som om de hadde mye plass å leve på i de små bassengene.

Chichen Itza

I Mexico får man servert Corona på bussturen.

Over har dere litt flere bilder fra dagen vår i Chichen Itza. Vi var på guidet tur, og følte oss veldig turister med ørepropper med guide i ørene, vannflaske i hånden og kameraet rundt halsen. For utenom Kukulkan tempelet var det utrolig mye annet stilig å se i Chichen Itza. Veldig kult å tenke på hvordan Mayaene levde der.

Undervannsmuseum i Mexico

Bildene lyver ikke... Vannet er virkelig SÅ blått her. Som et basseng!

Hele gjengen. Preben veldig klar for å filme!

God kveld fra Mexico, og god dag for dere når dere leser dette. Over ser dere bilder fra dagen vi hadde på undervannsmuseum her i Cancun. Vi dro ut med båt og snorklet på to steder. Et sted der det finnes mange statuer under vann, og ved et korallrev. Utrolig kult å se både statuer, masse fisk og ikke minst skilpadden! Ikke hver dag man svømmer blant kule fisk og skilpadder. Virkelig en opplevelse!

Templo de Kukulkan

Unnskyld for bilde overload av akkurat den samme bygningen, men det er ikke hver dag man besøker en av verdens syv underverker. I parken Chichen Itza stod dette gamle Maya tempelet, templo de Kukulkan. Kukulkan er en slange, og Maya folkets gud. Det var utrolig kult å være i Chichen Itza å se gamle ruiner fra Maya folket, og jeg har enda flere bilder å vise dere fra dagen her. Selv om tempelet var desidert det beste og kuleste. Det er så rart å tenke på hvor mange år tilbake i tid denne er bygget... Nå kan jeg faktisk si at jeg har besøkt to av verdens syv underverker. Ikke værst!

Tour in Mexico

Litt bilder fra turen vi var på på tirsdag. På veien til Chichen Itza stoppet vi i en liten by. I turen vår var det inkludert lunsj, og den fikk vi på en restaurant som hadde en stor meksikansk buffet med masse god mat. Vi snakker lime-suppe, guacamole, tortilla, masse frukt, og ja, egentlig alt mulig. På de øverste bildene ser dere også et synkehull vi var innom. Det finnes så mye fint å se på her i området, og jeg er veldig glad for at vi reiser litt rundt. Del 2 av den guida turen kommer etterhvert.

In the caribbean sea

Den første dagen vår i Cancun var det helt klart at vi (etter noen timer ved bassenget) måtte ta turen for å bade i sjøen. Nå kan vi si at vi har badet i det karibiske hav, og det var ingenting annet enn fantastisk! Veldig varmt, og veldig blått, og litt store bølger. Jeg kan virkelig ikke få sagt det nok hvor fantastisk vi har det her. Så mye fint å se, så mye god mat og flott reisefølge.

I Love Cancun

Litt bilder fra bassengområdet på hotellet. Vi har hatt enda en fantastisk flott dag, i disse omgivelsene blir det jo ikke feil? I dag har vi vært i en gammel Maya landsby, og sett et av verdens syv underverker, og i morgen skal vi på et undervannsmueseum. Gleder meg til å vise dere flere bilder!

Bergen -> Amsterdam -> Mexico City -> Cancun

Tog mellom terminalene på flyplassen i Mexico City

Nachoes og Sol må til som første måltid i Mexico

Hola! Vi har hatt en helt strålende og avslappende dag her i Cancun. Det er så fint her, og jeg må si til de andre hele tiden: "for et fantastisk liv!", for jeg tenker det overalt hvor vi går. Vi har det virkelig skikkelig deilig! Over har dere noen bilder av turen vår bort hit. Det var en lang tur, vi reiste i 24 timer til sammen, så vi var temmelig slitne da vi kom frem til Cancun i går kveld (søndag, lokal tid). Vi ligger 7 timer bak Norge her. Reisen gikk heldigvis veldig fint, selv den lange flyturen på 11 timer. Flyturen mellom Mexico City og Cancun var ganske turbulent, og det var vell det eneste jeg syns var litt ubehagelig på hele turen. Så alt i alt gikk det veldig fint. Jeg klarer ikke å sove på fly, men jeg fikk sett mye film, strikket og spist mye mat i løpet av flyturene. Vi mellomlandet i Mexico City og hadde noen timer på flyplassen der, før vi dro videre til Cancun. Da vi ankom Cancun hadde vi en deilig dusj og en rask middag før vi stupte i seng alle fire. Flere bilder fra dagen i dag skal dere få senere. Prøver å time innleggene litt med norsk tid.

Hola de México

God morgen fra Mexico og verdens fineste utsikt fra hotellrommet! Ville bare akkurat titte innom å vise dere før vi drar avgårde for litt frokost. Veldig klar for å se hva Cancun har å by på. Vi skrives senere!

, Sandnes

Jeg heter Thale Sunniva. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber for tiden i Spania. Elsker å reise og lage mat. Bor sammen med kjæreste og verdens flotteste hund, samojeden Disney.

Velkommen

• Image and video hosting by TinyPic
  • Thale Sunniva. 21 år fra Sandnes. Studerer sykepleie i Bergen. På bloggen kan dere lese mye om reiser, men også om hverdag og bilder, studie, venner og kjæreste. thalesunniva @gmail.com bloglovin