september 2015

La grand Piedra

En av dagene vi tilbrakte i Santiago de Cuba dro vil til en nasjonalpark som lå ca. en time utenfor. Der var det utrolig mye å gjøre, men vi startet dagen med å bestige fjellet: la grand Piedra. Vi...

Santiago de Cuba

I helgene her drar vi på turer til andre steder, for å få med oss så mye av Cuba som bare mulig i løpet de månedene vi er her. En av helgene dro vil til Santiago de Cuba. Virkelig en flott by med m...

Mostar part 1

Stari Most Vi hadde ikke forventet at Mostar i Bosnia, skulle være så forskjellig fra byene vi hadde besøkt i Kroatia, som det var. Da vi kom til Mostar var det plutselig Moskeér og bønnerop. Det ...

Spansk

Det å komme til Cuba og lære seg et helt nytt språk har virkelig vært en utfordring. Jeg hadde aldri hatt spansk før jeg kom til Cuba, og her i Bayamo er det veldig få som snakker engelsk. Vi har h...

Turtel farm

En av dagene i Mexico tok vi turen over til "Kvinne øya",isla mujeres. Der leide vi oss en golfbil og kjørte til et skilpadde oppdrett som de hadde der. Veldig mange søte skilpadder i alle slags mu...

Frutas

Heldigvis får vi servert veldig god mat her i Bayamo, og mye av maten består av frukt og grønt. Hver morgen får vi rundstykker, egg og noe frukt og grønnsaker. Vi spiser en god del avokado og mango...

Some snaps from Habana

Over har dere noen bilder fra våre dager i Havanna. Vi hadde fire dager i Havanna før vi dro videre til Bayamo. Vi var blant annet på ambassaden en dag for å få litt info om å være student på Cuba,...

Museums hotell i Bosnia

Fra Dubrovnik til Bosnia leide vi oss bil. Det gikk veldig fint å kjøre fra Dubrovnik til Mostar, selv om det var litt varmt, og vi måtte gjennom hele 3 grenseoverganger. Da vi kom frem til Mostar ...

Guardalavaca del 2

Etter en lang dag med spanskkurs og læring av fortid på spansk, var vi veldig glad for å komme oss avgårde til litt strand. Turen til Guardalavaca fra Bayamo tok oss ca to timer, så vi var fremme p...

Guardalavaca del 1

Etter en intens uke med spanskkurs, der vi går veldig fort frem (men også lærer mye) var det på tide med litt sol, bading og avslapping. Her på Cuba har vi fått vår egen private sjåfør som kjører o...

Montenegro

Frokost i Herceg Novi Måtte stoppe for å bade på veien. Vi satt i kø på grunn av en ulykke, og 40 grader uten et bra air condition i bilen = HOT! Ikke værst å bade til denne utsikten Vakre Kot...

En hilsen fra Cuba

Bayamo city Hei fra Bayamo! Over ser dere noen bilder fra hotellet der vi har tilbrakt ettermiddagen. Vi har begynt med spanskkurs nå, og for meg som ikke kan noe spansk fra før av, så er dagene g...

, Sandnes

Jeg heter Thale Sunniva. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber for tiden i Spania. Elsker å reise og lage mat. Bor sammen med kjæreste og verdens flotteste hund, samojeden Disney.

Velkommen

• Image and video hosting by TinyPic
  • Thale Sunniva. 21 år fra Sandnes. Studerer sykepleie i Bergen. På bloggen kan dere lese mye om reiser, men også om hverdag og bilder, studie, venner og kjæreste. thalesunniva @gmail.com bloglovin