august 2015

Chichen Itza

I Mexico får man servert Corona på bussturen. Over har dere litt flere bilder fra dagen vår i Chichen Itza. Vi var på guidet tur, og følte oss veldig turister med ørepropper med guide i ørene, v...

Hola fra Cuba!

Hola fra Cuba! Vi har tilbrakt noen dager i Havanna, og i går ankom vi byen vi skal bo i de neste 3 månedene. Vi tok buss i 14 timer fra Havanna og kom frem til Bayamo i går kveld. Bayamo er en vel...

Lopud Island

På båten til Lopud Med en gang vi kom frem måtte vi rett ut og bade. Anbefaler badesko og snorkel! SÅ mye fint å se på! Se så fint! NYDELIG utsikt på vei tilbake fra Lopud E...

Off to Cuba

Da er det på tide å si hadet til vakre Mexico med sitt bassengblåe hav, varme, utrolig god mat og hyggelige mennesker. Nå vender vi snuten mot Cuba, og det er jo egentlig nå eventyret begynner! Vi ...

Undervannsmuseum i Mexico

Bildene lyver ikke... Vannet er virkelig SÅ blått her. Som et basseng! Hele gjengen. Preben veldig klar for å filme! God kveld fra Mexico, og god dag for dere når dere leser det...

Templo de Kukulkan

Unnskyld for bilde overload av akkurat den samme bygningen, men det er ikke hver dag man besøker en av verdens syv underverker. I parken Chichen Itza stod dette gamle Maya tempelet, templo de Kukul...

Tour in Mexico

Litt bilder fra turen vi var på på tirsdag. På veien til Chichen Itza stoppet vi i en liten by. I turen vår var det inkludert lunsj, og den fikk vi på en restaurant som hadde en stor meksikansk buf...

In the caribbean sea

Den første dagen vår i Cancun var det helt klart at vi (etter noen timer ved bassenget) måtte ta turen for å bade i sjøen. Nå kan vi si at vi har badet i det karibiske hav, og det var ingenting ann...

I Love Cancun

Litt bilder fra bassengområdet på hotellet. Vi har hatt enda en fantastisk flott dag, i disse omgivelsene blir det jo ikke feil? I dag har vi vært i en gammel Maya landsby, og sett et av verdens sy...

Bergen -> Amsterdam -> Mexico City -> Cancun

Tog mellom terminalene på flyplassen i Mexico City Nachoes og Sol må til som første måltid i Mexico Hola! Vi har hatt en helt strålende og avslappende dag her i Cancun. Det er så fint her, og j...

Hola de México

God morgen fra Mexico og verdens fineste utsikt fra hotellrommet! Ville bare akkurat titte innom å vise dere før vi drar avgårde for litt frokost. Veldig klar for å se hva Cancun har å by på. Vi sk...

Sunne oppskrifter

For noen dager siden fikk jeg et spørsmål på bloggen om jeg ikke kunne dele noen sunne oppskrifter, og det er klart jeg kan! Jeg har jo et helt >oppskriftsarkiv< der dere kan finne mange ulik...

Oppskrift: Frisk sommersmoothie

Mmmmm! Denne smoothien er så frisk som man bare kan få det. Den består nemlig av både jordbær og mynte! Jeg elsker mynte, og synes det gir en fantastisk god smakstilsetting. ♦ En håndfull my...

Ulriken -> Vidden -> Rundemanen -> Fløien

På dette bildet ser man veien vi skulle, mot Rundemanen (tårnet i det fjerne) Ulriken i det fjerne. Laaang tur. I dag har meg og Bjørnar vært på en skikkelig fjelltur på mange timer. Været va...

Back

Litt nytt til hybelen som jeg har kjøpt i løpet av sommeren. Jeg har visst fått zebra på hjernen. Haha. Synes dyremønster passer godt inn med alle verdenskartene mine da... Putetrekket er fra Kremm...

Dubrovnik

Rett frem ser dere huset vi leide rom i Utsikt fra balkongen Etter at vi hadde tilbrakt to dager i Hvar, gikk turen videre til Dubrovnik. Der var jo vi for noen år siden, men det var ...

5 nye kjoler

1. New Yorker // 2. Gina Tricot // 3. Bik Bok 4. Bik Bok // 5. Bik Bok Så... de siste dagene har jeg handlet litt kjoler på salg. Varme Cuba i 3 måneder er alt som står i hodet mitt når jeg han...

Siste kveld i Sandnes

Jeg kan ikke tro det! Sommerferien er straks over, og i kveld er min siste kveld her i Sandnes. I morgen går nemlig turen videre til Bergen. Denne sommerferien har gått ALT for fort, og jeg har ikk...

Hvar

Hvar var vell kanskje ikke den delen av Kroatia-turen der vi hadde den beste opplevelsen. Hotellet vi lå på i Hvar hadde ikke air-condition, og det var en ganske het opplevelse. For å si det sånn.....

Boat Trip

Litt bilder fra båtturen meg og Helene hadde tidligere i dag. Så koselig med litt sørlandsidyll! Jeg har hatt en SÅ koselig helg med Helene. Det har gått alt for lang tid siden sist vi så hverandre...

In K-Town

God kveld fra Kristiansand! Jeg tilbringer helgen hos vakre Helene. Utrolig gøy og koselig å være med henne igjen. Vi kom akkurat hjem fra en liten kveldstur. Som dere ser har jeg fått kjøpt meg ny...

Krka National park

_Bildet lånt av Stian En av dagene i Split dro vi på en guidet tur til Krka nasjonalpark. Der var det kjempefint! Et av stoppene var ved dette flotte fossfallet, der man kunne bade ganske nærme ...

Juli gjennom telefonen

Her er juli gjennom telefonen. Mye norsk sommer. Litt fint vær, tur til Trondheim og tur til dyreparken. Jobb, fjelltur og ferie. Juli har vært en veldig fin måned. August blir en utrolig spennende...

Forberedelser

I dag er det under to uker til jeg starter den 3 måneders lange turen min. Det gjør meg både glad, og stresset og nervøs. SÅ mye som må fikses før den tid, og ting som må planlegges. I dag har jeg ...

Split

Enda flere bilder fra Split. Det er herfra vi mistet de fleste bildene, noe som er veldig trist. Jeg gikk rundt en hel kveld i Split, og lekte meg med det nye kameraet og nye funksjoner, så veldig ...

Hjemme fra Kroatia

Da var vi tilbake fra varme Kroatia, og hjemme i kalde Norge. Vi har hatt en veldig fin tur, til tross for frastjålne saker. I dag har jeg skaffet meg ny mac, og Bjørnar har fått seg ny telefon. Nå...

, Sandnes

Jeg heter Thale Sunniva. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber for tiden i Spania. Elsker å reise og lage mat. Bor sammen med kjæreste og verdens flotteste hund, samojeden Disney.

Velkommen

• Image and video hosting by TinyPic
  • Thale Sunniva. 21 år fra Sandnes. Studerer sykepleie i Bergen. På bloggen kan dere lese mye om reiser, men også om hverdag og bilder, studie, venner og kjæreste. thalesunniva @gmail.com bloglovin