juli 2013

Oppskrift: cookiedough Brownie

I dag finner dere oppskriften på cookiedough brownie på >matbloggen min<. Det er viktig å legger merke til at dette er en konfektkake, og dermed er det lurt å ta veldig små stykker. Den er ne...

From Paris to Berlin

Mens jeg er på vei til min neste ferie, kan dere jo få se noen av de siste bildene fra den første ferien. Her kommer bilder fra den siste dagen vår på kjøretur i Europa, før vi tok turen hjemover....

Regn vs. solskinn

Jeg ble så glad da det begynte å regne ute i stad. Det er jo mye kjekkere å reise til sol og varme, når man vet at været hjemme er dårlig. Ikke sant? Hahha, unnskyld folkens... Om bare noen få...

Startet pakkingen

Da har jeg startet pakkingen til Bulgaria. Det viktigste for meg er jo å ha med masse bikinier (som jeg aldri får brukt hjemme) og masse kjoler, og det har jeg klart. Så foreløpig tror jeg at jeg l...

Pakking og besøk

Overskriften beskriver dagen min i dag. Første halvdel gikk til å starte nedpakkingen av rommet. FOR en jobb! Jeg har klart å pakke i 4 store IKEA-kasser allerede (i tillegg til at jeg hadde p...

Litt fristelser

De eneste bildene jeg har fra selskapet til Bjørnar i går, er bilder av kakene vi laget. Så her kjører jeg på med litt kakebilder, og håper at noen blir litt fristet. Haha. Cookiedough - brownieSa...

Sommerbursdag

Har dere en fin lørdag så langt? I dag blir det litt rolig her inne fra min side. Vi skal nemlig feire bursdagen til Bjørnar i dag med hans familie, og derfor er vi midt oppi kakebakingen akkurat ...

Bursdagsfeiring

Jeg tror Bjørnar er veldig fornøyd med bursdagen sin. Vi har nettopp kommet hjem fra Stavanger og gladmat. Vi hadde middag på sjøhuset Skagen og dessert i den franske dessertboden på gladmaten. Hel...

Gratulerer med dagen

Gratulerer med 20-års dagen til verdens beste kjæreste♥ Dagen skal selvfølgelig feires. I kveld skal vi ut på restaurant og Bjørnar skal få en kjekk gave av meg! - Thale Sunniva

Wiesbaden

Vi begynte på hjemoverturen vår og kjørte gjennom Tyskland. Den første natten sov vi i en by som het Wiesbaden. Ingen av oss hadde hørt om denne byen før, men for en utrolig flott og koselig by! Væ...

Grilling på stranda

Vi hadde en super deilig kveld på stranda i går med mye god mat og deilig, deilig vær. Norsk sommer dere♥ - Thale Sunniva

Gladmat

I dag har vi vært på gladmatfestivalen, og det var utrolig koselig! Også så deilig vær! FOR en deilig dag! Jeg gleder meg til å reise tilbake på gladmaten senere i uka♥ Etter at ...

Vollyball i solsteiken

I går spilte Trude og meg vollyball med Øyvind og Ivan. Jeg tror fort de fant ut at vi ikke akkurat var verdensmestere i vollyballspilling... Da vi kom hjem igjen var meg og Bjørnar på butikke...

Stranddag

I dag har vi tilbrakt halve dagen på stranden og det var helt utrolig herlig! Litt synd at det blåste såpass mye, dermed føltes det ikke ut som om det var 30 grader ute, noe som det egentlig er. De...

Om en uke

Er jeg her: _ Sunny Beach Bulgaria Men i dag er det faktisk så fint vær at jeg skal på stranda her i Norge. Og det er vell nesten like bra det? Først norsk sommer og så syden. Me like♥ ...

Monday

Mandag og siste dag på jobben. Rart, men likevell utrolig deilig! Det skal bli så godt med noen norske sommerdager i finværet nå, før vi vender nesen vår mot sola og varmen i Bulgaria. Jeg kjenner ...

Luxembourg

Nå nærmer det seg slutten av europatur-innleggene, men jeg har fremdeles noen få bilder å vise dere. Etter nesten en uke i Brussel begynte vi på turen hjemover. Vi reiste til Tyskland, men vi hadde...

For en dag!

For en fantastisk flott dag det har vært! Selv om den har bestått av så utrolig lite, så har den likevell vært veldig fin. Man kan jo ikke unngå å bli i godt humør når temperaturen er oppi 28 grade...

Nytt til hybelen

Vi hadde en helt utrolig kjekk kveld i går i finværet! I dag våknet jeg med tett nese og vondt i halsen, men slik skal det vell også være? Jeg håper i hvert fall at det forsvinner i løpet av de nes...

A night out

I dag er det tid for en siste sammenkost med den gamle klassen før vi alle flytter. Jeg gleder meg til en kveld ute i finværet! En kjole er fått kommet på for anledningen Skal dere noe ...

Disneyland by night

Disney dream er det flotteste og mest magiske jeg har vært med på noensinne! Helt fantastisk! Bildene kan virkelig ikke beskrive hvor magisk det var med lysshow, vannshow, disneymusikk og fyrverker...

Hyttetur

Vi har hatt det så koselig på hyttetur i helgen, og dette er også grunnen til mitt fravær. Helgen har bare gått til å slappe av og kose oss i finværet med masse god mat. Perfekt! Her har dere et ...

Disneyland Paris

Etter at vi hadde tilbrakt noen timer i Walt Disney studios, tok vi turen inn i "selve" disneyparken. Der var det også mye kjekt, og jeg blir hele tiden veldig imponert over hvor utrolig gjennomfør...

Klar til å flytte ut om en måned

I dag har vi gjort storhandel på IKEA. Det ble et skikkelig impulsivt IKEA besøk, og dermed fikk vi med oss nesten alt jeg mangler for å flytte nå. Gøy! Og vet dere hva? Denne dagen skal bar...

Yves Rocher

Yves Rocher er en butikk som har vært en favoritt lenge her hjemme. Mamma har vært medlem så lenge jeg kan huske, og da jeg selv begynte å bruke sminke, synes jeg det var kjempestas å bli med mamma...

Disneyland Paris: Walt Disneys studio

Den siste dagen vår i Brussel dro vi til Disneyland. Det var helt utrolig kjekt og jeg er SÅ glad for at vi gjorde det! Lillebror visste ingenting om hvor vi skulle hen, så da han skjønte at det va...

Utflukter på Sunny Beach

Som jeg sa tidligere en dag har meg og Bjørnar planlagt en og bestilt to utflukter når vi skal til Bulgaria om snart bare to uker *Gledeshyl*. Her skal dere få se hva vi har planlagt: Action Aqua ...

Amsterdam

Her kommet litt bilder fra dagen vi hadde i Amsterdam. Vi hadde noen timer der vi bare gikk rundt og kikket i Amsterdam sine gater. Amsterdam var virkelig en spesiell by, og jeg må si at det ikke a...

Tapaskveld i bilder

Vi hadde en utrolig koselig tapaskveld i går, med mat for minst dobbelt så mange personer som det vi var. Derfor ble det også mye, gode rester, selv om vi spiste til vi nesten sprakk. Dere ska...

Tapas - kveld

I dag har vi tapas kveld her i heimen sammen med Stian og Emilie. Vi har lagt helt UTROLIG mye mat! Vi kommer nok til å rulle oss i seng alle sammen i natt. Her er en liten smakebit: Fler...

Fem ting det går an å gjøre på en kjedelig sommerdag

Alle vet at noen ganger kan sommeren bli litt for lang, særlig hvis man ikke har en jobb. Da kan det være kjekt å prøve å få gjort litt effektive saker som man kan ha glede av i etterkant. Her komm...

Fint besøk

Gjett hvem jeg plutselig fikk besøk av i går kveld? Mine to søte sørlendinger♥ Kjekt å komme hjem til dem etter en lang arbeidsdag. _ bilde fra noen år tilbake Dessverre måtte de reise ...

Atomium, Brussel

Etter at vi hadde tilbrakt hele dagen på stranda i Calais, reiste vi innom et lite sted til som vi visste at vi måtte få med oss mens vi bodde i Brussel. Nemlig automium! Veldig kjekt å ha sett sli...

Number 23

Big size T-shorte: New Look Jakke: H&M Solbriller: Gina Tricot To antrekk på rad! Dette er ikke værst. Som jeg sa i går, har jeg fått helt dilla på big size T-shorter, så denne er også blitt en fa...

Calais

Dagen etter vi hadde vært i Paris dro vi til Frankrike igjen. Denne gangen til franskekysten, nærmere bestemt Calais. Dette var et veldig koselig, men lite sted. Vi kjøpte med oss croissanter, nute...

Gårsdagens kosekveld

Vi hadde det så koselig i går kveld med film og goood kveldsmat! Sommerkvelder er virkelig noe å verdsette! Håper dere alle sammen har hatt en kjempefin sommerferie så langt, og at dere ba...

Marstown heroes

Her kommer et lite knippe bilder med gårsdagens antrekk. Jeg hadde på meg en ny topp fra Zara som jeg kjøpte da vi var i Luxembourg. Uff, det blåste noe helt forferdelig i går! Det gjorde at...

En dag i Paris - Bits and bobs

For uten å være innom Notre Dame og eiffeltårnet måtte vi selvfølgelig også innom Champs - Eelysées. Det var så koselig å gå i Paris sine gater å spise iskrem og se på alle turistene. FOR en stråle...

Strålende sommerdag

Jeg har hatt en helt strålende sommerdag og fridag her hjemme. Jeg har fått trent, jeg har fått slappet av og vi har vært på tur i det fine været. Noe som også gjorde dagen tusen ganger bedre var a...

Tour eiffel

Her kommer litt flere bilder fra dagen vår i Paris. Det var en helt fantastisk fin dag, selv om jeg hadde SÅ vondt i føttene når dagen var over! Sola skinte og gradestokken viste opp i mot 30 grade...

Opp og hopp

God morgenformiddag. Her i huset har vi omtrent nettopp stått opp! Uff, og vi som skulle stå opp tidlig for å være ferdig med treningen tidlig. Jaja, da blir det heller en litt senere treningsøkt i...

Et nytt leketøy

I dag kjøpte jeg denne lille saken, som er en blanding av pc og nettbrett. Den skal jeg bruke til studiene og jeg elsker den allerede! Den fungerer som en pc, men er like enkel og lett som et nettb...

God morgen

Hva er vell ikke bedre enn å starte morgenen med litt frukt nå om sommeren? For min del har det i hvert fall blitt lite av frukt mens vi har vært på ferie, så det er deilig å komme tilbake til mine...

København part two

Her kommer litt flere bilder fra dagen vår i København. Vi kom frem til København på kvelden og gikk på tivoli (se mer bilder >her<) og så brukte vi morgenen på å gå litt i strøket og nede ve...

If you wanna chase your dream, sometimes you gotta break the rules

Tid for enda en filmanbefaling! Denne filmen er helt hysterisk morsom og det er virkelig en film jeg kan se om og om igjen. Jeg regner med at de fleste har sett den, men i tilfelle noen har gått gl...

Siden sist (europatur)

Siden sist har vi flyttet oss fra Brussel til Tyskland. Vi er i kveld på vår tredje natt her i Tyskland og har tilbrakt dagen i Berlin og med harry-shopping i Flensburg. I morgen kveld er vi hjemme...

You cat to be kitten with me right meow

- Thale Sunniva

En dag i Paris - Notre Dame

På søndag tok vi turen til Paris og det var virkelig den rette dagen å reise på! Temperaturen var på hele 26 grader, men sikkert nærmere 30 i sola. Så herlig! Vi fikk sett alle de tingene vi ville ...

Lørdagskveld i Brussel

Her kommer noen bilder fra lørdagskvelden i Brussel. Vi fikk kjempefint vær, så vi koste oss ute på terrassen med øl og minipizza, mens vi spilte yatzi og kort hele kvelden. En veldig fin kveld! ...

One day in Bruxelles city center

Brussel er virkelig en utrolig fin by, med mange vakre bygninger. Anbefales på det sterkeste! - Thale Sunniva

Hotellanbefaling i Warszawa: Sofitel Victoria

Da vi var i Warszawa i April bodde meg og mamma på et 5-stjerners hotell i Warszawa. Det finnes kjempe mange 5-stjerners hotell til en billig penge i Warszawa, så det er absolutt til å anbefale! Lu...

, Sandnes

Jeg heter Thale Sunniva. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber for tiden i Spania. Elsker å reise og lage mat. Bor sammen med kjæreste og verdens flotteste hund, samojeden Disney.

Velkommen

• Image and video hosting by TinyPic
  • Thale Sunniva. 21 år fra Sandnes. Studerer sykepleie i Bergen. På bloggen kan dere lese mye om reiser, men også om hverdag og bilder, studie, venner og kjæreste. thalesunniva @gmail.com bloglovin