juli 2012

Menneskets beste venn

Hahhaa, jeg må bare le av dette bildet. Ser dere tunga til Tyra eller? Haha Hehe Flotte hunden min♥ Har du dyr? - Thale Sunniva

To nye i samlingen

Herkules og Bambi. Nummer 35 og 5. Kjøpt på Kastrup flyplass. Herkules er nok den jeg synes er mest stas, har veldig gode barndomsminner fra denne filmen♥ Hvilken disney klassiker er din ynd...

Barnevakt

Denne uka her er jeg barnevakt for Tyra. Det er vår egen hund, vell og merke, men nå har jeg helt og fullt ansvaret for all mat, kos og turgåing mens pappa er vekke. Hun ser kanskje uskyld...

Gresk aften

eller i hvert fall gresk middag... Greske kjøttboller med stekte poteter og tzatsiki. Oppskriften kommer! Bare til å glede seg. Nå skal jeg kose meg med kjæresten, vi ser breaking bad. En serie...

Sol, strand og 30 grader

På fredag tar jeg jammen med meg kofferten igjen og reiser til Kreta sammen med verdens beste Helene♥ Jeg har jo nettopp kommet hjem, og allerede nå må jeg begynne å planlegge min neste syden...

Gamlebyen i Dubrovnik, city walls

En av de siste dagene i Dubrovnik betalte vi noen kroner for å gå rundt bymuren til gamlebyen. Den var 2km lang og med en fantastisk utsikt over hele gamlebyen. Nå skal dere få et lite bildedryss. ...

Byen

I går var jeg ute på byen med Trude, og fikk sjekket nattelivet i Stavanger. Faktisk første gang jeg har vært ute, og vi hadde det så utrolig kjekt! Dette skal gjentas. Det hele resulterte i hve...

Gladmat festivalen

Har hatt en kjempflott tur på Gladmaten i Stavanger med kjæresten, Margrethe og Kristian. Det har faktisk gått en måned siden sist jeg så Margrethe, så det var utrolig kjekt å se henne igjen♥...

Antrekk, ny kjole

I Kroatia brukte jeg den nye kjolen min fra H&M og jeg er bare SÅ fornøyd. For en utrolig flott kjole! Kjole // H&M Sko // Din sko Øredobber // Century 21, Solbriller // Mango Forstår dere ...

Hjemme igjen

Da var vi hjemme i gode, kalde Norge igjen. I går ble dagen kun brukt til å slappe av, og derfor ble det ikke noen oppdatering på dere før i dag. Så i går satt vi ute og grillet hjemme hos Bjørn...

Oppskrift: Cherry cupcakes

Du trenger (24 cupcakes): ♥200g smør, romtemperert ♥3 dl sukker ♥4 egg ♥5 dl hvetemel ♥1 1/2 ts bakepulver ♥3-4 dl kremfløte ♥2 ts vaniljeekstrakt (...

Sola bestemte seg for å stå opp likevell!

Jippi, bare en time eller to etter at jeg hadde postet innlegget om det dårlige været, bestemte sola seg for å stå opp. Noe som resulterte i masse bading og en UTROLIG solbrent kropp. Slik går det ...

Finværet, kom tilbake!

Det er dårlig vær i Dubrovnik i dag også! I dag er siste dagen vår, så det er egentlig ganske så dumt. Heldigvis hadde vi jo bare godvær den hele første uka. Her har meg og Bjørnar vannkri...

Regnvær i Dubrovnik

I dag har det faktisk regnet bøtter her nede. Uværet startet i går kveld med noe forferdelig tordenvær med masse lyn. Det var til og med slik at vi måtte sitte inne og spise om kvelden! Uværet fort...

Lørdag i Dubrovnik

Tenkte jeg skulle vise dere noen bilder fra lørdagen her i Dubrovnik. Det var nemlig en veldig kjekk dag! Dagen startet med bading og soling på stranda. Jeg kjøpte meg rosa badering, noe som har bl...

Montenegro

På fredag tok vi turen til Montenegro. Det var en veldig flott, men veldig varm tur. Gamlebyen Bildene over er fra bussturen til Montenegro. Den var på ca. en time. Øya til høyre her e...

Antrekk Montenegro tur

Topp // H&M , Shorts // BIkBok, Armbånd // H&M , Sko// Din sko , Øredøbber // Glitter, Solbriller// Mango Bildene fra Montenegro turen skal dere selvfølgelig få senere. Jeg har bare så utrolig man...

Reisemål: Seattle

Jeg velger å ta søndagensreisemål som normalt i dag, selv om noen kanskje vil føle at det er litt rart grunnet 22 juli. Likevel føler jeg at vi alle kommer til å trenge et lite avbrekk. Jeg må bar...

Under the sea

Disse bildene er fra torsdag, da vi bare hadde en totalt avslappenes dag ved bassenget. Litt undervannsbilder, hehe. På kvelden tok vi turen inn til byen for å spise og se. Jeg kjøpte selvføl...

En super treningsapp!

For en god stund siden sa jeg at det skulle komme en anbefaling om treningsappenjeg bruker og har på iPhonen. Vell, her kommer den. Appen heter endomondoog er helt gratis. Jeg tror det finnes en v...

Gamlebyen

Her har dere noen bilder fra Old Towni Dubrovnik. En utrolig fin by, bygget som på middelalderen, med en stor hovedgate, en havn og masse, masse små og smale gater. Kirketårnet som lyser opp bye...

The boy in the striped pyjamas

Gutten i den stripete pysjamasen er en utrolig gripende film, basert på den fantastiske boka (som også burde leses). Filmen handler om lille, naive Bruno på 8 år. Filmen utspiller seg under 2 verde...

Bad, sol og grillparty!

Dagen i går var veldig avslappenes, og ikke minst varm! Dagen startet på stranda. Copacabana beach Nydelig bilde, ikke sant? På kvelden i går arrangerte hotellet grillfest ved bassen...

By the pool

Gårsdagens lunsj. Ettermiddagen i går ble brukt langs bassengkanten. Utrolig herlig! Her er jeg med på vannarobic. Hahhaa, noe av det kleineste jeg har vært med på! Men jeg fikk i hvert fall tr...

Gårsdagens kveldsantrekk

Kjole // Vero Moda , Hårpynt // H&M , Øredobber // Zarcillo Jeg har pyntet tåneglene mine! Hehehe.... Fotlenke // Zarcillo Flere bilder fra gårsdagen kommer senere. Vi fikk gjort så masse i går...

Cava beach!

Formiddagen i dag har gått til solslikking og bading på Cava beach i det klare vannet. Herlig, herlig, herlig!♥ - Thale Sunniva

Vell fremme i Kroatia

Jeg prøvde egentlig å blogge til dere fra Schriphol i dag morges, men nettet der var ikke helt på topp, så det ble ikke slik. Nå har vi vært oppe siden klokken 4 i morges, og er ganske slitne etter...

Oppskrift: Kaffe cupcakes

Du trenger: ♥ 200g romtemperert smør ♥ 3 dl sukker ♥ 4 egg ♥ 5 dl hvetemel ♥ 1 1/2 ts bakepulver ♥ 3-4 dl kremfløte ♥ 2 ts vaniljesukker ♥ Ka...

DIY: fra bukse til stilig shorts

Jeg startet med en bukse, som hadde fått litt for store hull til at den enda var brukenes. Start med å klippe av bena. Ikke ta for mye til å begynne med, det er bedre og bare klippe av litt og l...

Pakketid, i morgen drar jeg

Jeg har holdt på med å pakke siden jeg stod opp i dag morges. Om bare en timestid må jeg være helt ferdig. Jeg skal nemlig på jobb i kveld, og vi drar tidlig i morgen. Det er så kjekt å kunne ...

Ny: Kjole

Kjolen er fra H&M, og er kremhvit (ser litt gul ut på disse bildene). Den kostet 299kr Denne kjolen blir selvfølgelig med til Kroatia. Gled dere til å se den på! - Thale Sunniva

Despicable me

Jeg synes de første filmanbefalingsinnleggene ble så dårlige! Så nå har jeg funnet ut en annen måte å gjøre det på, som ser litt finere ut, og som kanskje får filmen til å se kjekkere ut. Film...

Innkjøp, klar for sydentur!

Solbeskyttelse og aftersun. Kjøpt på Apoteket og Cubus. Cliniderm sin aftersun har litt brunfarge i, for en jevnere og varende brunfagre. Håper den fungerer! Skoene er fra Din Sko. De kjøpte j...

Oppskrift: Kindermaxi cupcakes

Du trenger (24 cupcakes): ♥ 230g smør ♥ 2 ts vaniljesukker ♥ 5 dl melk ♥ 500g mel ♥ 2 ts bakepulver ♥ 1 ts salt ♥ 6 eggehvitter ♥ 380g sukker...

Vår og sommer gjennom instagram

Solois, melon&blåbær, sommerklippen til Bjørnar, Cupcakes, nedtelling til Kroatia, Jordbærdrink, Frustrerte fruer, kesam+jordbær+bringebær, strawberrydrink, Knut sin russebukse med lys, Stavanger, ...

Cupcake heaven

8 forskjellige sorte cupcakes... Cherry, sprinkle, peach, princess, heavenly, summer, kiwi&strawberry, vanilla cupcakes. Håper dere gleder dere til å få oppskriften i nærmeste fremtid. Noen som så...

Den store cupcakes dagen no. 2

Det ble jo ikke så mye tid til å bake cupcakes på tirsdag, og derfor bestemte jeg meg for å ta resten av bakingen i dag. Jeg har nemlig fri helt frem til lørdags morgen, deilig♥ Det blir utr...

Lesestoff

Jeg vet ikke med dere, men jeg har i hvert fall skaffet meg masse lesestoff til ferien! Jeg gleder meg til å ligge i senga en sen sommerkveld og på stranda i Kroatia og Kreta, å lese disse bøken...

Sprek start på onsdagen

I dag våknet jeg og tenkte at jeg absolutt ikke orket å trene i dag. Heldigvis kom jeg til litt fornuft og tenkte med meg selv at en liten tur, er bedre enn ikke noe trening i det hele tatt. Så jeg...

Kindermaxi - og kaffe cupcakes

Dette ble altså resultatet av dagens bakst: Kindermaxi cupcakes Kaffecupcakes med sjokoladebiter Dere skal få oppskriftene etterhvert. Gled dere♥ De var kjempegode! Nå skal jeg ...

Den store cupcakes dagen

I dag har jeg fri, og har dermed bestemt at i dag skulle være den store cupcakesdagen, så jeg får prøvd ut alle de nye bake tingene mine! Hentet den siste pakken med det jeg bestilte fra ebay i går...

Is, bading, solkrem & saltvannshår

I dag er det nøyaktig en uke til vi reiser til Kroatia. Jeg gleder meg kjempemye! Jeg gleder meg til å legge meg ned i hotellsenga om kvelden og kjenne lukta av svette, solkrem, salt, sand og after...

Måndagsbarn

Mandag igjen, dere. Ny uke, nye muligheter. Min uke skal gå til jobb og forberede alt til å reise til Kroatia om en uke (!!). Uka mi har startet bra med trening og salat til frokost. Jeg har o...

Helga

Det har vært en kjempe fin helg, til tross for mye jobbing. Etter jobb i går, ble kvelden bare brukt til å slappe av. Meg og Bjørnar laget sjokoladefondant og lasagne, også så vi the fast and the f...

Reisemål: Stockholm

Denne søndagens reisemål blir til et sted som ligger veldig nærme, og som ikke koster noe særlig å komme seg til. Jeg har, utrolig nok, aldri vært i Stockholm, men det har alltid vært en by jeg har...

Filmanbefaling: Ciao Bella

Ciao bella er en utrolig flott film! Den er svensk, og handler om Mustafa Moradi som er 16 år og lengter etter å få seg en kjæreste. Problemet er at alle jentene han treffer, bare vil være venner. ...

Fem gode nettsteder no2

1. Pixlr.com Fantastisk flott bilderedigeringsprogram på nett! 2. Finn.no Jeg elsker dette nettsteder over alt på jord! Jeg bruker det til alt! Drømme meg bort i flotte hus og leiligheter i ...

Antrekk 70-års dag

Kjole // H&M Blazer // H&M Smykke//Century 21 Sko// Skopunkten Blomster til håret // H&M Jeg bare elsker den nye kjolen min fra H&M! Håper jeg får flere anledninger der jeg kan bruke den♥ ...

Off to work

Da skal jeg, som mange andre, også på jobb nå i sommerferien. Skal jobbe noen dager nå før jeg reiser til Kroatia, men prøver med skikkelige oppdateringer litt innimellom. Jeg skal, vell og merke, ...

Turist bilder

Jeg elsker å være turist i mitt eget land. Mitt Norge♥ Bildene over er fra Trollstigen og Geiranger, en tur vi somregel kjører når vi skal hjem fra Molde. Har du reist mye i Norge? - Thale ...

Sommerklær for under 300 kr!

Er det bare hos meg det klør i fingrene når jeg se alle nelly sine vakre sommerklær til under 300 kr! Dere finner alt og flere ting HER. Har dere noen nelly sommerfarvoritter for tiden? - ...

Innkjøp fra Drammensturen

Da vi reiste på hytta i Drammen var det veldig lite penger igjen i min lommebok. Likevel klarte jeg å få med meg hjem litt derfra også. Nå er det absolutt zero penger igjen i lommeboka... Husker d...

Vestlandets fjell og kyst

Den ene dagen vi var i Molde, gikk vi en liten tur ned til sjøen. Det er ikke snakk om mer en ett kvarters gåtur fra sommerhuset vi bodde i på Julbø. Tenkte jeg skulle vise dere noen bilder fra tu...

Fisketur

Vi bestemte oss plutselig for å ta en spontan fisketur i kveld. Meg, Bjørnar og lillebroren min. Det var jo perfekt fiskevær ute! Vi fikk to fisk som dere kan se på bildet over, en rimelig stor mak...

Back in business, bilder fra hyttetur

Noen av mine faste lesere har kanskje merket at innleggene de siste dagene har vært litt tynne for "informasjon"?. Jeg har nemlig vært på hytta til Ane i Drammen de siste dagene, og der har jeg ikk...

Blåbær og banan smoothie

Smoothie laget av blåbær, fryst banan og appelsinjuice. En super forfriskning♥ - Thale Sunniva

2 x 70

Bildene er fra 70-års dagen. - Thale Sunniva

Filmanbefaling: Chocolat

One taste is all it takes Chocolat er en helt fantastisk film! Den handler om en alenemor som flytter til en liten fransk by. Hun er ikke kristen og går ikke i kirken, enda verre blir det når ...

Sunset

Jeg har en katt som også liker å se på solnedgangen... - Thale Sunniva

Ny kjole

Kjole fra BikBok. Kjøpt på salg til 200 kr. Denne er allerede blitt en ny farvouritt i kjolesamlingen! Gleder meg til å vise dere hvoran den ser ut på. Kanskje i Kroatia? - Thale Sunniva

, Sandnes

Jeg heter Thale Sunniva. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber for tiden i Spania. Elsker å reise og lage mat. Bor sammen med kjæreste og verdens flotteste hund, samojeden Disney.

Velkommen

• Image and video hosting by TinyPic
  • Thale Sunniva. 21 år fra Sandnes. Studerer sykepleie i Bergen. På bloggen kan dere lese mye om reiser, men også om hverdag og bilder, studie, venner og kjæreste. thalesunniva @gmail.com bloglovin