juni 2015

Sushi

I går tok Stian Bjørnar og meg med på en relativt nyåpen sushi-restaurant i Sandnes. Jeg har aldri smakt sushi før, og må ærlig innrømme at jeg ikke gjorde det denne gangen heller. Jeg gikk heller ...

Denne ukas

Opptur:At Bjørnar kom hjem! Har ikke vært så glad på lenge, og tanken på at vi har heeele sommeren sammen da: Lykkelig! Nedtur:Vet du hva? Jeg tror faktisk ikke jeg har noen nedturer denne uken,...

#sommerflørt

God kveld. Har dere hatt en fin lørdag så langt? Jeg har vært litt fraværende det siste døgnet. I går kom nemlig Bjørnar helt uventet hjem, hele to uker før han egentlig skulle. Veeeldig deilig å h...

That summer feeling

"When I met you in the summer To my heartbeat sound We fell in love As the leaves turned brown" - Calvin Harris, Summer

Oppskrift: Falafelwraps med tzatsiki-vri

Jeg har jo, som nevnt tidligere på bloggen, fått en ny fasjinasjon for kikerter. Det er billig, godt og det metter veldig. Det finnes mye godt man kan lage av kikerter og falafel er en av dem. Fala...

Tur til bynuten

I går hadde jeg en skikkelig fin dag! Meg, Ingrid og Katrine tok turen til bynuten, Sandnes sitt høyeste fjell. Det var en veldig flott tur. Vi hadde fint vær i begynnelsen av turen, men det skyet ...

Été

God morgen! De siste dagene har det blitt akkurat litt for travelt. På søndag jobbet jeg kveldsvakt, og var rett på dagvakt igjen i går. Men over til bildene: i går var pappa her, og sola kom jamme...

Denne ukas:

Opptur:Sommerferie!!! Nedtur:Litt kjipt å starte sommerferien med sommerjobb, men likevel så er det skikkelig sommerstemning å være tilbake på avdelingen også. Dessuten er det jo veldig gøy der,...

Sunday brekkie

Jeg elsker de gode og lange frokostene, som hører helga til. Dette var frokosten vi hadde i går. Lørdagen er alltid en god frokostdag hjemme hos mamma, ettersom at hun kjøper med seg bakeverk etter...

10 rosa ting jeg gjerne skulle eid

1.Rosa bikini fra Nelly.Salg: 195kr // 2.Løpesko fra Ellos.Utsolgt. // 3.Løpejakke fra H&M.Salg: 150 kr. //4.Grapefrukt dagkrem fra Tim Balm.Utsolgt. // 5.Mobilholder under trening, i rosa. Utso...

Sommerjobb

I dag måtte jeg teste en litt spesiell kaffe, som mamma hadde kjøpt inn, til frokost, nemlig lakriskaffe. Spesielt? Jeg er veldig glad i kaffe, og lakris, og det var faktisk en ganske god kombinasj...

Tur til Holmavika

Her er litt bilder fra kveldsturen jeg hadde med mamma i dag. Det er litt rart å være tilbake i Sandnes igjen og vite at jeg skal være her hele sommeren. Deilig! Men nå er jeg spent på hva dere sy...

Wish this was my breakfast

Dette var min og Bjørnar sin lunsj forrige helg han var hjemme. Temmelig ok+ mat! Skulle ønske dette var frokosten min i dag... Jeg får vell heller finne på noe annet godt. Må jo trossalt feire den...

Sommeren 2015!

Eeeeendelig kan også jeg si at jeg har sommerferie!! SÅ utrolig fantastisk! Sommeren 2015 kommer til å bli den beste noensinne. Den skal jo (på en måte) vare helt til November. Sykt! Jeg har en go...

Pakker for sommerferie

*Puh!*, endelig er det meste pakket. Det er ikke bare, bare å pakke for en hel sommerferie altså. Egentlig veldig slitsomt, spesielt for meg som har STORE problemer med å begrense meg. Jeg drar hje...

Running in the sun

Jeg har samlet litt inspirasjon til treningstøy for sommeren. For min del har jeg planer om å kjøpe en del nye treningsshortser og sports-bher i sommer. Jeg regner jo med at det er det jeg kommer t...

Film: Fjell- og strandtur

Forrige helg da meg og Bjørnar feiret bursdagen min, brukte jeg anledningen til å filme litt også. På fredagen var det så fint vær og vi utnyttet det med både fjell- og strandtur. I videoen får der...

Grillings i solskinnet

I går var det på tide å innvie min nye bøttegrill. Vi hadde jo trossalt fått litt sol i Bergen, og med Mia sin lune krok utenfor hybelen hennes, ble det nokså varmt og greit å sitte ute. Vi grillet...

Denne ukas:

Opptur: Denne ukas opptur har helt klart vært denne helga. Den har bare vært så utrolig avslappende, fin og sosial. Spillkveld på fredag og grilling i går, samt en deilig bytur i solskinnet. Ned...

Bringebærjuice i sola

Dette har virkelig vært en koselig lørdag! Det har vært varmt i Bergen i dag, og innimellom har til og med sola tittet frem. Jeg hadde noen ærender i byen, så Mia ble med meg og trasket i folkemeng...

Spillekveld

I går var vi fem jenter ned hos Mia og hadde en skikkelig brettspill-kveld. Det var utrolig koselig og veldig morsomt! Vi spilte i flere timer, og kom oss gjennom ryktet går, Trivial Pursuit og Ali...

Oppskrift: Hjemmelaget pasta med sitron og basilikum

Endelig kommer oppskrift på noe dere kan lage av >den hjemmelagde pastaoppskriften< som jeg har delt tidligere. Denne retten blir frisk og god. Perfekt på en sommerdag? Du trenger (ca. 2...

Travle tider

Heisann dere! Har torsdagen vært fin? Jeg har hatt så mye på planen de siste dagene, at tiden bare har gått i ett. Mye som skal planlegges og gjøres før Cuba turen. Jeg har blant annet tatt vaksin...

Romantic dinner for two

Min og Bjørnars livrett: lasagne. Denne middagen hadde vi sammen i forrige uke sammen med litt hvitt i glasset. Koselig med litt hverdagsromantikk. Selv om jeg skulle ønske at kjæresten var her ...

Denne ukas:

Da var det på tide med en oppsummering av uka som gikk igjen. Jeg hadde en fin uke, B var jo på perm. Denne uka blir nok mer stress enn forrige, men fremdeles fin. Opptur: Ukas opptur var helt kla...

Forslag til ukemeny - student style

Jeg fikk en veldig koselig kommentar her på bloggen for noen dager siden som lurte på hvordan jeg alltid kunne lage en del god mat, og fremdeles få endene til å møtes med dette studentbudsjettet. F...

Strandtur

I går var vi, som jeg har skrevet tidligere, også på stranda. Vi hadde jo hele 18 grader i går, men det var litt skyet og en del vind. Fint vær må utnyttes uansett, så etter fjellturen dro vi på st...

Tur til Vårlivarden

God fredag og god helg fra Sandnes. Vi har hatt en skikkelig produktiv og morsom dag i dag. Ettersom at Bjørnar ikke var hjemme på bursdagen min, bestemte vi oss for at vi skulle feire den i dag. V...

Here comes the sun

"Turn your face to the sun And all of the shadows will fall behind you" - Thale Sunniva

Hola Mexico

Wihuuu! Billettene er bestilt, og turen går ikke bare til Cuba, men også til Mexico! En uke før vi skal møte opp i Havana, tar vi oss en uke på Cancún i Mexico, for sol og bading. Ahhhh♥ Det ...

10 mint-fargede ting jeg gjerne skulle eid

Lenge siden sist jeg har hatt et slik innlegg. Håper dere liker å få litt inspirasjon på denne måten. 1. Nydelig hverdagskjole // 2. Peppermynte ansiktsgele fra the balm. Dessverre utsolgt /...

Mai gjennom telefonen

Tenk at vi er i juni allerede da folkens. Årets første sommermåned! Utrolig å tenke på at sommerferien begynner om ikke så alt for lenge, og når jeg om en måned skal se tilbake på bilder fra juni, ...

Smoothie bowl

Mandag! Ny uke med nye muligheter, og denne uka tror jeg blir veldig bra! Mens jeg skriver dette har jeg bestilt billetter til Trondheim i sommer, for en skikkelig jentetur, og i løpet av uka skal ...

, Sandnes

Jeg heter Thale Sunniva. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber for tiden i Spania. Elsker å reise og lage mat. Bor sammen med kjæreste og verdens flotteste hund, samojeden Disney.

Velkommen

• Image and video hosting by TinyPic
  • Thale Sunniva. 21 år fra Sandnes. Studerer sykepleie i Bergen. På bloggen kan dere lese mye om reiser, men også om hverdag og bilder, studie, venner og kjæreste. thalesunniva @gmail.com bloglovin