februar 2013

Ara Pacis Augustae, Piazza del Popolo og Monte Pincio

Søndagen i Roma var en skikkelig lang dag, og vi fikk opplevd utrolig mye! Etter å ha fått velsignelse fra paven (les innlgget her)og en liten lunsj, reiste vi på Ara Pacis. Augustus sitt museum...

Vatikanstaten, Petersplassen og velsignelse av paven

Den første hele dagen i Roma (som var en søndag), var vi også innom vatikanstaten. Der stod vi på Petersplassen sammen med rundt 50 000 - 100 000 andre og ble velsigna av paven. Det var virkelig en...

Pestosalat

Jeg har gått og siklet på Stine sin pestosalat i hele dag. Så da skolen var over måtte jeg bare på butikken for å kjøpe meg et glass med pesto. Pesto er jo så innmari godt! Så nå har jeg laget pes...

Andre dagen i Roma

I går måtte jeg droppe bloggingen og fokusere på skolearbeidet istedenfor. Slik er det når man utsetter arbeidet til siste frist.... I dag skal dere få bilder fra den første hele dagen vi hadde i ...

Kosekveld

I dag har jeg vært på jobb og jobbet med historieoppgave. Nå skal jeg endelig sette meg ned, og ha en skikkelig søndag med sjokolade og tvserie♥ I morgen er det tilbake på skolen igjen.... ...

Første dagen i Roma

Forrige lørdag gikk til å komme seg frem til Roma. Vi skulle egentlig fly innom København, men måtte fly gjennom Amsterdam isteden pga. streik. Derfor kom vi frem en time senere enn det som var pla...

Nytt fra Roma

Vi hadde så og si ingen tid til handling i Roma, og dessuten er det ikke noe billigere å handle i Roma, enn hjemme. Likevel fikk jeg med meg noen få ting. Undertøy fra Victoria`s secret (handlet p...

Tilbake fra Roma

Da var jeg hjemme igjen... Litt deilig, men også veldig trist. Dagene i Roma gikk så altfor fort. Vi har opplevd kjempemye! Roma er virkelig en helt fantastisk by, som jeg garantert skal tilbake t...

En liten liste mens dere venter på min hjemkomst

Her kommer det en liten liste som gjør at dere kan bli bedre kjent med meg. Den kan dere jo lese på, og kanskje også svare på spørsmålene selv, mens dere venter på at jeg skal komme hjem fra Roma. ...

Lights will guide you home

When you try your best, but you don`t succeed When you get what you want, but not what you need When you feel so tired, but you can`t sleep Stuck in reverse And the tears come streaming down ...

Hotell Sofitel Warsaw Victoria

Så ikke dette hotellet fint ut? Dette 5-stjerners hotellet er allerede bestilt og betalt for de dagene meg og mamma skal til Warsawa i April. Hotellet har både helsestudio og innendørsbasseng, så ...

"We may have all come on different ships, but we`re on the same boat now"

We`re all in the same boat - Thale Sunniva

Reisemål: Orlando

Ikke tro at jeg har glemt reisemål innleggene..... Det har vært noen veldig travle uke, og derfor har jeg måtte lagt bloggen litt på vent. Reisemål innleggene krever mye tid og reasearch, så dette ...

I`m off to Rome!

Jeg er våken og klar for å reise avgårde til Roma! Flyet går halv 11. Det kommer et innlegg på bloggen hver dag i 3-tiden, så får vi se om det blir noen innlegg fra Roma også. Pcen er i hvert fall...

Pakkingen er i full gang

Da var jeg nesten ferdig pakket. Det er helt utrolig hvor kjedelig det egentlig er å pakke.... Ja, så nå er jeg så og si klar til avreise til Roma i morgen tidlig. Resten av kvelden i dag v...

Fredagsmorgen på kirkegården

God morgen/dag... Dere gjetter aldri hvor jeg har tilbragt denne morgenen..... Jeg har vært på kirkegården.... Johanna trengte modeller til en skoleoppgave (hun går media), der de hadde valgt...

Min valentine`s day

Min Valentine`s har egentlig vært ganske så fin, selv om jeg ikke fikk feiret den sammen med Bjørnar. For det første, så har jeg ENDELIG blitt ferdig med objektsamlingen min til biologien! ...

Scones og Kiwi

God dag til dere på selveste valentine`s day♥ Jeg sitter her og koser meg med en deilig lunsj som består av nybakte scones med bringebær syltetøy, kiwi og fruktjuice. Jeg har vært oppe siden ...

Alt man finner når man rydder

I dag har jeg hatt en aldri så liten "ryddings" i baggene mine, og da fant jeg jammen litt av hvert som jeg har savnet en stund. Blant annet denne neglelakken, som jeg kjøpte for leeeenge siden, me...

Different sunset

Tirsdag har vært en fin dag♥ Litt jobbing og litt ærend + litt kjærestekos. Nå skal vi ha skikkelig familiesamling med litt festiligheter, vi skal synge singstar!!! Føles ut som om det er 100...

Hour by Hour

Her kommer det litt annerledes blogginnlegget jeg snakket om i går. Ideen har jeg fått fra mariell sin blogg. I går tok jeg et bilde av hva jeg gjorde akkurat da klokken slo en hel time, slik at d...

Pics from today

I morgen skal dere få et litt annerledes innlegg her på bloggen, jeg har gjort det en gang før (sånn halvveis i hvert fall), så dere får bare vente i spenning! Hehe. Over har dere noen bilder fra d...

Hometown glory

" I like it in the city when two worlds colide" - Thale Sunniva

Endelig

Endelig har jeg også vinterferie etter en koselig jobbhelg. Etter to VELDIG hektiske og travle uker (som jeg vet at dere har merket på bloggen, beklager) har jeg endelig vinterferie og kan sla...

Barnevakt

I kveld er jeg barnevakt. Filmkos og freia sine påskegg. Egentlig ganske greit! Hva gjør du i kveld? - Thale Sunniva

Om 1 uke

sitter jeg på et fly til Roma... _Bilde 1, 2, 3, 4 _Bilde 1, 2, 3, 4 Tenkte bare at jeg skulle friste dere litt..... - Thale Sunniva

God ferie!

Endelig vinterferie! Jeg har ikke helt feriefølelse enda, ettersom at jeg skal jobbe i helga. Min ferie har startet veldig rolig med puslearbeid til objektsamlingen i biologi. Hva skal du i ferie...

Litt nytt

Det har plutselig gått opp for meg at det bare er en uke til jeg reiser til Roma (!!!). Derfor har jeg i dag vært ute og handlet noen nye og gode sko som jeg kan gå med der nede, ettersom at vi ska...

Onsdag

Da har jeg nettopp kommet hjem fra trening og må snart sette meg ned å begynne og øve til den kommene religions prøven / muntlig høring. Treningen i dag var en typisk onsdagstrening. Er det ikke r...

Latest instagram posts

1. Autokorrekten på iphonen slår opp for meg. 2. Bursdagskaken jeg laget til pappa. 3. Fint hus i vinterlandskapet. 4. Meg 5. Nydelig solnedgang. 6. Blomster. 7. Bondegårdcupcakes til Ida sitt s...

Arbeidsbenken

Her vil dere finne meg de neste timene. Sammen med religionsboka, lasagne, en del rot, macen og to ruter sjokolade. Egentlig er det ganske koselig å jobbe med skolearbeid hjemme, sånn istedenfor p...

Fuck YOLO, I`m a cat, nine lifes bitches!

Uff, dagene går så alt for fort og jeg har ikke noe overskudd i det hele tatt. Dagen i dag har gått til skole, trening, lekser, lage middag til familien (så flink husmor er jeg *klapp på skuldra), ...

Litt nytt fra TGR

På fredag var jeg som sagt på den nye Tiger butikken her i Sandnes. Det er en av de kjekkeste butikkene jeg vet om, og når den endelig har komt til min egen by måtte jeg selvfølgelig kjøpe litt nyt...

Karnevalkro

I går var det altså tid for russepasset sin tredje russekro, nemlig karnevalkro. Det var utrolig kjekt, og SÅ mange kule kostymer! Jeg var ballerina: Margrethe var pirat og Andreas var bana...

Laurdag, bytur og ballerina

Ingenting av det vi planla i går gikk som planlagt. Butikken vi skulle på i Stavanger var stengt, så dit reiste vi aldri. Jeg gikk ikke på trening, ettersom at jeg fant ut at det kanskje var bedre ...

Vårstemning

I dag er det 1 februar og følelsen av vår er allerede kommet. Hvis vi ser bort i fra minusgradene i dag, så har vi blå himmel og en stor, og varmende sol. Det hjelper på vårstemningen. Jeg kan jo t...

, Sandnes

Jeg heter Thale Sunniva. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber for tiden i Spania. Elsker å reise og lage mat. Bor sammen med kjæreste og verdens flotteste hund, samojeden Disney.

Velkommen

• Image and video hosting by TinyPic
  • Thale Sunniva. 21 år fra Sandnes. Studerer sykepleie i Bergen. På bloggen kan dere lese mye om reiser, men også om hverdag og bilder, studie, venner og kjæreste. thalesunniva @gmail.com bloglovin