februar 2013

Ara Pacis Augustae, Piazza del Popolo og Monte Pincio

Sndagen i Roma var en skikkelig lang dag, og vi fikk opplevd utrolig mye! Etter ha ftt velsignelse fra paven (les innlgget her)og en liten lunsj, reiste vi p Ara Pacis. Augustus sitt museum...

Vatikanstaten, Petersplassen og velsignelse av paven

Den frste hele dagen i Roma (som var en sndag), var vi ogs innom vatikanstaten. Der stod vi p Petersplassen sammen med rundt 50 000 - 100 000 andre og ble velsigna av paven. Det var virkelig en...

Pestosalat

Jeg har gtt og siklet p Stine sin pestosalat i hele dag. S da skolen var over mtte jeg bare p butikken for kjpe meg et glass med pesto. Pesto er jo s innmari godt! S n har jeg laget pes...

Andre dagen i Roma

I gr mtte jeg droppe bloggingen og fokusere p skolearbeidet istedenfor. Slik er det nr man utsetter arbeidet til siste frist.... I dag skal dere f bilder fra den frste hele dagen vi hadde i ...

Kosekveld

I dag har jeg vrt p jobb og jobbet med historieoppgave. N skal jeg endelig sette meg ned, og ha en skikkelig sndag med sjokolade og tvserie♥ I morgen er det tilbake p skolen igjen.... ...

Frste dagen i Roma

Forrige lrdag gikk til komme seg frem til Roma. Vi skulle egentlig fly innom Kbenhavn, men mtte fly gjennom Amsterdam isteden pga. streik. Derfor kom vi frem en time senere enn det som var pla...

Nytt fra Roma

Vi hadde s og si ingen tid til handling i Roma, og dessuten er det ikke noe billigere handle i Roma, enn hjemme. Likevel fikk jeg med meg noen f ting. Underty fra Victoria`s secret (handlet p...

Tilbake fra Roma

Da var jeg hjemme igjen... Litt deilig, men ogs veldig trist. Dagene i Roma gikk s altfor fort. Vi har opplevd kjempemye! Roma er virkelig en helt fantastisk by, som jeg garantert skal tilbake t...

En liten liste mens dere venter p min hjemkomst

Her kommer det en liten liste som gjr at dere kan bli bedre kjent med meg. Den kan dere jo lese p, og kanskje ogs svare p sprsmlene selv, mens dere venter p at jeg skal komme hjem fra Roma. ...

Lights will guide you home

When you try your best, but you don`t succeed When you get what you want, but not what you need When you feel so tired, but you can`t sleep Stuck in reverse And the tears come streaming down ...

Hotell Sofitel Warsaw Victoria

S ikke dette hotellet fint ut? Dette 5-stjerners hotellet er allerede bestilt og betalt for de dagene meg og mamma skal til Warsawa i April. Hotellet har bde helsestudio og innendrsbasseng, s ...

"We may have all come on different ships, but we`re on the same boat now"

We`re all in the same boat - Thale Sunniva

Reiseml: Orlando

Ikke tro at jeg har glemt reiseml innleggene..... Det har vrt noen veldig travle uke, og derfor har jeg mtte lagt bloggen litt p vent. Reiseml innleggene krever mye tid og reasearch, s dette ...

I`m off to Rome!

Jeg er vken og klar for reise avgrde til Roma! Flyet gr halv 11. Det kommer et innlegg p bloggen hver dag i 3-tiden, s fr vi se om det blir noen innlegg fra Roma ogs. Pcen er i hvert fall...

Pakkingen er i full gang

Da var jeg nesten ferdig pakket. Det er helt utrolig hvor kjedelig det egentlig er pakke.... Ja, s n er jeg s og si klar til avreise til Roma i morgen tidlig. Resten av kvelden i dag v...

Fredagsmorgen p kirkegrden

God morgen/dag... Dere gjetter aldri hvor jeg har tilbragt denne morgenen..... Jeg har vrt p kirkegrden.... Johanna trengte modeller til en skoleoppgave (hun gr media), der de hadde valgt...

Min valentine`s day

Min Valentine`s har egentlig vrt ganske s fin, selv om jeg ikke fikk feiret den sammen med Bjrnar. For det frste, s har jeg ENDELIG blitt ferdig med objektsamlingen min til biologien! ...

Scones og Kiwi

God dag til dere p selveste valentine`s day♥ Jeg sitter her og koser meg med en deilig lunsj som bestr av nybakte scones med bringebr syltety, kiwi og fruktjuice. Jeg har vrt oppe siden ...

Alt man finner nr man rydder

I dag har jeg hatt en aldri s liten "ryddings" i baggene mine, og da fant jeg jammen litt av hvert som jeg har savnet en stund. Blant annet denne neglelakken, som jeg kjpte for leeeenge siden, me...

Different sunset

Tirsdag har vrt en fin dag♥ Litt jobbing og litt rend + litt kjrestekos. N skal vi ha skikkelig familiesamling med litt festiligheter, vi skal synge singstar!!! Fles ut som om det er 100...

Hour by Hour

Her kommer det litt annerledes blogginnlegget jeg snakket om i gr. Ideen har jeg ftt fra mariell sin blogg. I gr tok jeg et bilde av hva jeg gjorde akkurat da klokken slo en hel time, slik at d...

Pics from today

I morgen skal dere f et litt annerledes innlegg her p bloggen, jeg har gjort det en gang fr (snn halvveis i hvert fall), s dere fr bare vente i spenning! Hehe. Over har dere noen bilder fra d...

Hometown glory

" I like it in the city when two worlds colide" - Thale Sunniva

Endelig

Endelig har jeg ogs vinterferie etter en koselig jobbhelg. Etter to VELDIG hektiske og travle uker (som jeg vet at dere har merket p bloggen, beklager) har jeg endelig vinterferie og kan sla...

Barnevakt

I kveld er jeg barnevakt. Filmkos og freia sine pskegg. Egentlig ganske greit! Hva gjr du i kveld? - Thale Sunniva

Om 1 uke

sitter jeg p et fly til Roma... _Bilde 1, 2, 3, 4 _Bilde 1, 2, 3, 4 Tenkte bare at jeg skulle friste dere litt..... - Thale Sunniva

God ferie!

Endelig vinterferie! Jeg har ikke helt ferieflelse enda, ettersom at jeg skal jobbe i helga. Min ferie har startet veldig rolig med puslearbeid til objektsamlingen i biologi. Hva skal du i ferie...

Litt nytt

Det har plutselig gtt opp for meg at det bare er en uke til jeg reiser til Roma (!!!). Derfor har jeg i dag vrt ute og handlet noen nye og gode sko som jeg kan g med der nede, ettersom at vi ska...

Onsdag

Da har jeg nettopp kommet hjem fra trening og m snart sette meg ned begynne og ve til den kommene religions prven / muntlig hring. Treningen i dag var en typisk onsdagstrening. Er det ikke r...

Latest instagram posts

1. Autokorrekten p iphonen slr opp for meg. 2. Bursdagskaken jeg laget til pappa. 3. Fint hus i vinterlandskapet. 4. Meg 5. Nydelig solnedgang. 6. Blomster. 7. Bondegrdcupcakes til Ida sitt s...

Arbeidsbenken

Her vil dere finne meg de neste timene. Sammen med religionsboka, lasagne, en del rot, macen og to ruter sjokolade. Egentlig er det ganske koselig jobbe med skolearbeid hjemme, snn istedenfor p...

Fuck YOLO, I`m a cat, nine lifes bitches!

Uff, dagene gr s alt for fort og jeg har ikke noe overskudd i det hele tatt. Dagen i dag har gtt til skole, trening, lekser, lage middag til familien (s flink husmor er jeg *klapp p skuldra), ...

Litt nytt fra TGR

P fredag var jeg som sagt p den nye Tiger butikken her i Sandnes. Det er en av de kjekkeste butikkene jeg vet om, og nr den endelig har komt til min egen by mtte jeg selvflgelig kjpe litt nyt...

Karnevalkro

I gr var det alts tid for russepasset sin tredje russekro, nemlig karnevalkro. Det var utrolig kjekt, og S mange kule kostymer! Jeg var ballerina: Margrethe var pirat og Andreas var bana...

Laurdag, bytur og ballerina

Ingenting av det vi planla i gr gikk som planlagt. Butikken vi skulle p i Stavanger var stengt, s dit reiste vi aldri. Jeg gikk ikke p trening, ettersom at jeg fant ut at det kanskje var bedre ...

Vrstemning

I dag er det 1 februar og flelsen av vr er allerede kommet. Hvis vi ser bort i fra minusgradene i dag, s har vi bl himmel og en stor, og varmende sol. Det hjelper p vrstemningen. Jeg kan jo t...

, Sandnes

Jeg heter Thale Sunniva. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber for tiden i Spania. Elsker reise og lage mat. Bor sammen med kjreste og verdens flotteste hund, samojeden Disney.

Velkommen

• Image and video hosting by TinyPic
  • Thale Sunniva. 21 r fra Sandnes. Studerer sykepleie i Bergen. P bloggen kan dere lese mye om reiser, men ogs om hverdag og bilder, studie, venner og kjreste. thalesunniva @gmail.com bloglovin