Barcelona

Barcelona film

Husk å ta på HD

Jeg kom plutselig på at jeg ikke har delt den lille videosnutten jeg har laget fra venninneturen vår til Barcelona. Det er jo plutselig allerede to måneder siden vi var der! Vi filmet ikke veldig mye, men noen snutter her og der som jeg tror vil beskrive ferien vår ganske godt. Det var virkelig en flott tur, og jeg gleder meg til en ny jentetur til neste år *krysser fingrene*. Og så har jeg jo veldig lyst til å ta en tur til Barcelona igjen snart. En "liten" kjøretur, så er vi der jo. Det må vi få til i løpet av oppholdet vårt her synes jeg. FOR en by! Jeg skal definitivt tilbake.

Barcelona market

Food Market in Barcelona ♥ Lots of fruit, ice cream and chocolate ♥

God morgen! Har dere hatt en fin start på dagen? Vi har nylig kommet tilbake fra flyplassen etter å ha sendt familien tilbake til Norge igjen. Trist å se dem reise, for dagene sammen med dem har gått så fort! Vi har virkelig kost oss skikkelig masse, og jeg skulle ønske de skulle være her i minst en måned til. Aller helst skulle de jo bodd her i Spania sammen med oss, det hadde vært noe det! Heldigvis får vi snart besøk igjen, så slipper det å føles så tomt her. Helene kommer på torsdag, og det gleder jeg meg til.

Bildene over er fra markedet i Barcelona. Skulle ønske vi hadde et like stort mat-marked her i område. Det var så utrolig mye godt å velge mellom av frukt, is og sjokolade. Bare synd at vi var så mette da vi gikk der, at vi faktisk ikke smakte på noen ting. Målet med neste Barcelona-tur skal i hvert fall være å gå sulten på La Boqueria.

Sagrada Familia

Her er noen flere bilder fra Barcelona, og da vi besøkte Sagrada Familia. Jeg tok sikkert hundre bilder av dette vakre bygget, men det får holde med å vise dere tre av dem tror jeg ;-) For et fantastisk stort, annerledes og vakkert bygg! Jeg er veldig glad for at vi tok turen opp dit for å se, og neste gang tar jeg kanskje turen inni kirken for å se også.

Her i Alfaz har vi hatt en treg morgen i dag, etter en tidlig start i går. Vi har vært på tur og spist frokost, men først nå begynner vi å gjøre oss klar for dagens aktiviteter. Vi har vell ikke funnet helt ut hva vi har lyst til å gjøre i dag, men først og fremst blir det i hvert fall en liten roadtrip, før vi har planer om å tilbringe ettermiddagen på stranden. Bra søndag ♥

Barcelona by night

Her kommer litt flere bilder fra Barcelona! Jeg har mye igjen å vise derfra, FOR en bildevennlig by! Over er noen bilder fra et lysfontene-show som var rett ved nasjonalmuseet der vi bodde. Noe så vakkert! Jeg var helt i ekstase. Barcelona er virkelig en flott by, både på dagtid og på kveldstid.

Vi koser oss fremdeles masse litt lenger sør her nede i Spania. I dag har vi vært på stranda og jobbet litt med brunfargen, før jeg nå skal på jobb.

Håper dere har hatt en fin helg!

Walking around in Barcelona

Det er mye fint å se på når man går rundt i Barcelona. Trange gater, vakre blomster, markeder med mye god mat og flotte bygninger. Vi gikk mye hver dag da vi var i Barcelona, og det er jeg veldig glad for, for da får man sett mye mer. Vi gikk til la Rambla flere ganger i løpet av dagene i Barcelona, og det tok oss ca 20 minutter. En fin måte å oppleve litt andre sider av byen på enn bare de spesifikke turist-gatene.

I kveld blir det pizza og netflix på oss. Perfekt nå etter en slitsom dag i går og i dag. Det tordner, lyner og pøsregner her ute akkurat nå. Veldig glad for at vi bestemte oss for filmkveld inne og ikke ut på restaurant. I morgen har vi en lang dag foran oss på politistasjonen. I morgen skal vi nemlig prøve å skaffe oss NIE-nummer. Ønsk oss lykke til!

I am leaving Barcelona

Litt bilder fra hotellet vårt i Barcelona, og kafén hvor vi har spist frokost. Og mine to favoritter i Barcelona: lilla trær og sangeria ♥

Nå er tiden inne for å reise fra Barcelona, og si hadet til #denbestetrioen. Vi har hatt noen utrolig fantastiske dager i Barcelona. FOR en by, og FOR noen reisepartnere. Det har rett og slett vært utrolig gøy! Barcelona er virkelig en flott by, og jeg gleder meg til å komme tilbake hit en gang i fremtiden. Men nå venter nye eventyr. Jeg har akkurat sagt hade til jentene og sendt dem avgårde på flyet hjem til Norge igjen, mens jeg selv sitter her på flyplassen og venter på Bjørnar. I dag skal vi kjøre ned mot Albir, vårt nye hjem for de neste månedene. Det blir både veldig gøy, men også veldig spennende! Jeg vet egentlig ingenting om hva som venter oss der nede....

Vi skrives fra der! (hvis jeg har internett da...) Flere bilder fra Barcelona kommer også ;-)

Happy days

God fredag og helg fra Barcelona! Vi koser oss fremdeles, og i dag er faktisk vår siste hele dag her. Tiden går jammen fort når man koser seg sånn. Vi nyter varmen, spiser god mat, drikker gode drinker, shopper og opplever. Helt fantastisk! I dag skal vi ha en skikkelig turist-dag hvor vi skal få med oss alt Barcelona har å by på av turistattraksjoner. Nå er det bare å nyte de siste Barcelona-timene før jeg plutselig skal være alene i Spania uten jentene fra i morgen av. Heldigvis ikke helt alene, for Bjørnar kommer jo, og da fortsetter reisen videre... Spennende!

God helg!

Barcelona

God kveld fra Barcelona! Vi koser oss max i varmen, og nyter storbylivet. I dag har vi opplevd hva Barcelona har å by på av shopping, og vært på en skikkelig handlerunde. I tillegg til en del vandring og tapas-lunsj. Akkurat slik det skal være på jentetur. Nå skal vi straks ut for en middag og oppleve mer av byen. Jeg gleder meg virkelig til å utforske mer av Barcelona, for til nå har byen gitt meg et veldig positiv inntrykk.

Velkommen

• Image and video hosting by TinyPic
  • Thale Sunniva. 21 år fra Sandnes. Studerer sykepleie i Bergen. På bloggen kan dere lese mye om reiser, men også om hverdag og bilder, studie, venner og kjæreste. thalesunniva @gmail.com bloglovin